İş istasyonu GPU’ları; sürücü istikrarı, uzun süreli yük altında kararlılık ve uygulama sertifikasyonları ile ayrışır. Oyun GPU’su ≠ Workstation GPU.

1) Neden workstation GPU?

  • ISV sertifikaları: AutoCAD, SolidWorks, Revit, 3ds Max, Maya vb. için test/optimizasyon.
  • Sürücü kararlılığı: Uzun render/çözümlemelerde hata oranını düşürür.
  • VRAM / ECC seçenekleri: Büyük sahneler, yüksek çözünürlüklü dokular ve doğruluk gerektiren hesaplamalar için.


2) Hangi metriklere bakmalı?

  • VRAM kapasitesi: Büyük projelerde darboğazı ilk belirler (8–48GB+).
  • Hesaplama birimleri / RT-Tensor özellikleri: Render ve AI yüklerinde doğrudan etkili.
  • Soğutma ve form faktör: 2–3 slotlu, blower veya açık fan tasarımı; rack/kule kasaya uygunluk.
  • Güç tüketimi & PSU: Uzun yük altında kararlı güç beslemesi kritik.


3) Uygulama bazlı ipuçları

  • CAD/BIM (2D/3D): Sürücü sertifikası + orta seviyede VRAM çoğu ofis projesi için yeterli.
  • 3D Render/Simülasyon: Yüksek çekirdekli GPU + geniş VRAM.
  • Video/Color Grading: 10-bit çıkış, yüksek H.264/H.265/ProRes/RAW hızlandırmaları.
  • AI/ML: Tensor çekirdekleri ve yüksek bant genişlikli bellek avantaj sağlar.


4) Satın alma kontrol listesi

  •  Kullandığım yazılımlar için ISV sertifikası var.
  •  Proje boyutlarıma uygun VRAM.
  •  Kasa/PSU ile güç/soğutma uyumu.
  •  Gelecekteki iş yükleri için pay bıraktım.